Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstepne
2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiebiorców korzystajacych ze Sklepu i okresla zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedazy z Klientem na odleglosc za posrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
14. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne sa wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a takze istnieje mozliwosc ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególnosci ilosci produktów.
15. Produkt - dzielo bedace rzecza ruchoma/usluga wykonywane/dostepne w Sklepie, które jest lub ma byc przedmiotem Umowy Sprzedazy miedzy Klientem a Sprzedawca.
16. Umowa Sprzedazy - umowa sprzedazy Produktu zawierana albo zawarta miedzy Klientem a Sprzedawca za posrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowe Sprzedazy rozumie sie tez - stosowanie do cech Produktu - umowe o swiadczenie uslug i umowe o dzielo.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przegladania asortymentu Sklepu oraz skladania zamówien na Produkty, niezbedne sa:
- urzadzenie koncowe z dostepem do sieci Internet i przegladarka internetowa typu, Mozilla Firefox w wersji 17.1 i wyzszej, Internet Explorer w wersji 9.0 i wyzszej, Opera w wersji 11 i wyzszej, Google Chrome w wersji 17 i wyzszej.
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- wlaczona obsluga plików Java Script i Cookies,
- zainstalowana wtyczka Adobe Flash w wersji 10+ (do pobrania tutaj: http://get.adobe.com/pl/flashplayer/) dla przegladarki internetowej dla obslugi wgrywania plików z elementami tekstowymi, graficznymi lub kolorystycznymi i korzystania z Projektów.
§ 5
Informacje ogólne
§ 6
Zakladanie Konta w Sklepie
§ 7
Zasady skladania Zamówienia
W celu zlozenia Zamówienia nalezy:
§ 8
Oferowane metody dostawy oraz platnosci
- Przesylka pocztowa, przesylka pocztowa pobraniowa,
- Przesylka kurierska, przesylka kurierska pobraniowa,
- Przesylka kurierska InPost, Odbiór w paczkomacie InPost,
- Platnosc za pobraniem
- Platnosc przelewem na konto Sprzedawcy
- Platnosci elektroniczne.
3. Szczególowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod platnosci znajduja sie na stronie Sklepu.
§ 9
Wykonanie umowy sprzedazy
- platnosci przelewem, platnosci elektronicznych albo platnosci karta platnicza, Klient obowiazany jest do dokonania platnosci w terminie 5 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedazy - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- platnosci za pobraniem przy odbiorze przesylki, Klient obowiazany jest do dokonania platnosci przy odbiorze przesylki.
6. W przypadku zamówienia Produktów o róznych terminach dostawy, Klient ma mozliwosc zadania dostarczenia Produktów czesciami lub tez dostarczenia wszystkich Produktów po skompletowaniu calego zamówienia.
7. Poczatek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy sie w nastepujacy sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu platnosci przelewem, platnosci elektroniczne lub karta platnicza - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu platnosci za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedazy,
8. Dostawa Produktu odbywa sie na terenie Unii Europejskiej.
9. Dostawa Produktu do Klienta jest odplatna, chyba ze Umowa Sprzedazy stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym oplaty za transport, dostarczenie i uslugi pocztowe) sa wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakladce „Koszty dostawy” oraz w trakcie skladania Zamówienia, w tym takze w chwili wyrazenia przez Klienta woli zwiazania sie Umowa Sprzedazy.
§ 10
Prawo odstapienia od umowy
8. Skutki odstapienia od Umowy:
- W przypadku odstapienia od Umowy zawartej na odleglosc Umowe uwaza sie za niezawarta.
- W przypadku odstapienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwlocznie, nie pózniej niz w terminie 14 dni od dnia otrzymania oswiadczenia Konsumenta o odstapieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego platnosci, z wyjatkiem kosztów transportu.
- Zwrotu platnosci Sprzedawca dokona przy uzyciu takich samych metod platnosci, jakie zostaly przez Konsumenta uzyte w pierwotnej transakcji, chyba ze Konsument wyraznie zgodzil sie na inne rozwiazanie, które nie bedzie sie wiazalo dla niego z zadnymi kosztami.
- Sprzedawca moze wstrzymac sie ze zwrotem platnosci do czasu otrzymania nie uszkodzonego ( wyjatek stanowia uszkodzenia wynikajace z wad produkcyjnych ) Produktu z powrotem.
- Konsument powinien odeslac Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwlocznie, nie pózniej niz 14 dni od dnia, w którym poinformowal Sprzedawce o odstapieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jesli Konsument odesle Produkt przed uplywem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezposrednie koszty zwrotu Produktu, takze koszty zwrotu Produktu, jesli ze wzgledu na swój charakter Produkt ten nie mógl zostac w zwyklym trybie odeslany poczta.
9. W przypadku gdy Produktu nie moze zostac odeslany w zwyklym trybie poczta, informacja o tym, a takze o kosztach zwrotu Produktu, bedzie sie znajdowac w opisie Produktu w Sklepie.
10. Prawo do odstapienia od umowy zawartej na odleglosc nie przysluguje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem swiadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana wedlug specyfikacji Konsumenta lub sluzaca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- swiadczenie uslug, jezeli Sprzedawca wykonal w pelni usluge za wyrazna zgoda Konsumenta, który zostal poinformowany przez rozpoczeciem swiadczenia, ze po spelnieniu swiadczenia przez Sprzedawce utraci prawo odstapienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zalezy od wahan na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które moga wystapic przed uplywem terminu do odstapienia od Umowy,
- w której przedmiotem swiadczenia sa rzeczy, które po dostarczeniu, ze wzgledu na swój charakter, zostaja nierozlacznie polaczone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem swiadczenia sa nagrania dzwiekowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczetowanym opakowaniu, jezeli opakowanie zostalo otwarte po dostarczeniu,
- dostarczenie tresci cyfrowych, które nie sa zapisane na nosniku materialnym, jezeli spelnianie swiadczenia rozpoczelo sie za wyrazna zgoda Konsumenta przed uplywem terminu do odstapienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawce o utracie prawa odstapienia od Umowy,
§ 11
Reklamacja i gwarancja
3. W przypadku wystapienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczace rekojmi w kodeksie cywilnym. Jezeli Klientem jest Przedsiebiorca, strony wylaczaja odpowiedzialnosc z tytulu rekojmi.
4. Reklamacje nalezy zglosic pisemnie lub droga elektroniczna na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
5. Reklamacje nalezy zglosic pisemnie lub droga elektroniczna na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostepnionego przez Sprzedawce na jednej z podstron Sklepu.
6. Zaleca sie, aby w reklamacji zawrzec m.in. zwiezly opis wady, okolicznosci (w tym date) jej wystapienia, dane Klienta skladajacego reklamacje, oraz zadanie Klienta w zwiazku z wada towaru.
7. Sprzedawca ustosunkuje sie do zadania reklamacyjnego niezwlocznie, nie pózniej niz w terminie 14 dni, a jesli nie zrobi tego w tym terminie, uwaza sie, ze zadanie Klienta uznal za uzasadnione.
8. Towary odsylane w ramach procedury reklamacyjnej nalezy wysylac na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
9. W przypadku, gdy na Produkt zostala udzielona gwarancja, informacja o niej, a takze jej tresc, beda zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dolaczy tez karte gwarancyjna do sprzedanego Produktu.
§ 12
Pozasadowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczen
Szczególowe informacje dotyczace mozliwosci skorzystania przez Konsumenta z pozasadowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczen oraz zasady dostepu do tych procedur dostepne sa w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji spolecznych, do których zadan statutowych nalezy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod nastepujacymi adresami internetowymi Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia sie do stalego polubownego sadu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z pózn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygniecie sporu wyniklego z Umowy zawartej ze Sprzedawca.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia sie do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z pózn. zm.), z wnioskiem o wszczecie postepowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakonczenia sporu miedzy Konsumentem a Sprzedawca.
- Konsument moze uzyskac bezplatna pomoc w sprawie rozstrzygniecia sporu miedzy nim a Sprzedawca, korzystajac takze z bezplatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji spolecznej, do której zadan statutowych nalezy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13
Dane osobowe w Sklepie internetowym
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesylka pocztowa lub przesylka kurierska, Administrator udostepnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoznikowi lub posrednikowi realizujacemu przesylki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu platnosci elektronicznych lub karta platnicza Administrator udostepnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obslugujacemu powyzsze platnosci w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostepu do tresci swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbednych do zawarcia Umowy Sprzedazy skutkuje brakiem mozliwosci zawarcia tej Umowy.
§ 14
Postanowienia koncowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane sa w jezyku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z waznych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów platnosci i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wplywaja na realizacje postanowien niniejszego Regulaminu. O kazdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie maja zastosowanie powszechnie obowiazujace przepisy prawa polskiego, w szczególnosci: Kodeksu cywilnego; ustawy o swiadczeniu uslug droga elektroniczna; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystac z pozasadowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczen. W tym celu moze zlozyc skarge za posrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostepnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 15
Prawa Autorskie
1. Zabrania sie, bez pisemnej zgody wlasciciela sklepu, kopiowania jakichkolwiek materialów dostepnych na stronie sklepu (w szczególnosci zdjec i opisów).
Zalaczniki:
- Oswiadczenie o odstapieniu od umowy zawartej na odleglosc lub poza lokalem przedsiebiorstwa
- Reklamacja towaru
Miejscowosc, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imie i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Nazwa i adres przedsiebiorcy
Oswiadczenie
o odstapieniu od umowy zawartej na odleglosc
lub poza lokalem przedsiebiorstwa
Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuje/informujemy(*) o moim/naszym(*)odstapieniu od umowy sprzedazy nastepujacych rzeczy(*) ………………………………..……
umowy dostawy nastepujacych rzeczy(*) …………………………………………………………..
umowy o dzielo polegajacej na wykonaniu nastepujacych rzeczy/o swiadczenie nastepujacej uslugi(*)……………………………………………………………………..…………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta(-ów)
(*) Niepotrzebne skreslic
1 podac, jezeli umowa dotyczyla swiadczenia uslug
2 podac, jezeli umowa dotyczyla zakupu towar
Miejscowosc, data
Do
(pelna nazwa i adres siedziby przedsiebiorcy)
Imie, nazwisko
Adres konsumenta
Reklamacja towaru
Niniejszym zawiadamiam, iz zakupiony przeze mnie w dniu …… towar jest wadliwy. Wada polega na ………………… Wada zostala stwierdzona w dniu ……………………….. Z uwagi na powyzsze, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny zadam:
Z powazaniem
*niepotrzebne skreslic